HotelHero országos megmozdulás, 1200 adag étel elkészítése a rászorulóknak

A HotelHero szállodák és éttermek legújabb összefogásának eredményeképpen 2021.március 21-én vasárnap, összesen 1200 rászoruló jutott meleg ételhez. Az ország 10 különböző pontján 12 konyhában közel 30 séf kezében pördült meg újra a fakanál.


„Az adakozás nem csupán másoknak ad életet, de annak is, aki adja!”– így van ez, vallják ezt a HotelHero-hoz csatlakozott szállodások.

Az alapanyagot, Budapesten a Heti Betevő biztosította. Az országos akció vidéki helyszínein a Metro Nagykereskedelmi Kft. vállalta, hogy  minden vidéki áruházuk 100 adag étel elkészítéséhez szükséges alapanyagot és csomagolóanyagot szponzorálja és a szállodákba szállítja.

Az elkészült és kiadagolt étel Budapesten a Heti Betevő, vidéken pedig a Magyar Vöröskereszt munkatársai és önkéntesei juttatták el a azokhoz az intézményekhez és családokhoz, ahol erre a legnagyobb szükség van.

A HotelHero mostani akciójának a keretében a séfek Tejfeles pulyatokányt készítettek tésztával és csalamádéval. A szervezőket, támogatókat és a lelkes résztvevőket és önkénteseket az sem állította meg, hogy a kivitelezés mikéntjeként járványügyi helyzet miatt menet közben módosítani kellett és higiéniai szempontból fokozott elővigyázatosságot igényelt – szerencsére egy olyan szakmában dolgozunk, ahol csak a változásokhoz való alkalmazkodás az állandó, így akciónk olajozottan zajlott.

A szervezők nevében Anek Dóra köszönetét fejezte ki a résztvevő kollégáknak:

Budapesten a Marriott Budapest, a Danubius Hotel Hélia és a La Fiesta Party Service séfjeinek és vezetőségének. Vidéken pedig Four Points by Sheraton- Kecskemét, Hotel Lycium- Debrecen, Novotel Szeged, Hotel Sopron, a fehérvárcsurgói Károlyi Kastély Hotel & Restaurant, Corso Hotel Pécs, Hotel Europa Fit- Hévíz, Hotel Eger & Park és a Hungest Hotel Sóstó-Nyíregyháza munkatársainak.

Az akción belül több vidéki helyszínünkön is regionális összefogás alakult ki:

Szegeden a Novotel Szeged szállodában 4 szálloda (Art Hotel, a Colosseum Hotel (Mórahalom), a Forrás Hotel a Novotel Szeged) séfjei dolgoztak együtt. Nyíregyházán pedig a Hunguest Hotel Sóstó és a Sóstó Gyógyfürdő Zrt. kollégái fogtak össze a jó ügy érdekében.


Hévizen 8 szálloda egy 3 héten át tartó jótékonysági főzés sorozatot szerveztek az akció köré: a március 21-én elkészült 100 adag mellett hetente 2 alkalommal 60-60 adag ételt készítettek el, amit a Magyar Vöröskereszt munkatársai a környék településein élő rászorulóihoz szállítottak. A régiós összefogásban résztvevő szállodák ( Lotus Therme Hotel&Spa, Kolping Hotel Spa & Family Resort, Karos Spa, Hotel Palace, NaturMed Hotel Carbona, Danubius Hotels hévizi szállodái, Bonvital Wellness & Gastro Hotel és a Hotel Europa Fit) az alapanyagot önerőből finanszírozták.

Tejfeles pulykatokányt, tésztával és csalamádéval.
A szállodánként 100 adag étel elkészítéséhez a Marriott Courtyard Chef-je, Melis Róbert kalkulálta ki anyaghányadot.
15 kg Pulyka felső combfilé
4 kg vöröshagyma
1.5 kg TV paprika
1.5 kg paradicsom
0.5 kg paradicsom püré
2 kg Tejföl
0.5 kg fűszerpaprika
1 kg só
0.2 kg fekete őrölt bors
1 liter olaj
10 kg szarvacska tészta
10 kg csalamádé
A jeles esemény alapanyag támogatója országosan a Metro Nagykereskedelmi Kft volt!

A HotelHero itt nem áll meg, jótékonysági főzésünk Budapesten biztosan folytatódik, vidéken pedig csak annak a függvénye, hogy találunk -e szponzort, aki az alapanyagot biztosítani tudja a szállodáknak. A séfek és a fakanalaik készen állnak a következő bevetésre, úgyhogy bízunk abban, hogy megtaláljuk azt a partnert, akinek a segítségével ismét az egész országban tudunk segíteni.

A közel egy éve megalakult HotelHero CSR csoport célja  a turizmus és vendéglátás területén működő vállalkozások, magánszemélyek jótékonysági munkájának bemutatása annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára és arra, hogy akár egy kicsinek tűnő segítség másnak sokat jelenthet. A HotelHero másik, egyben legfontosabb célkitűzése, hogy szorosan együttműködve az MSZÉSZ (Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége) CSR szekciójával a szakma képviselőinek segítő szándékát összefogja: országos akcióink célja, hogy közösen együtt dolgozva egy globális problémán segítsünk úgy, hogy közben saját környezetünkben élőket támogatjuk.


“Büszkék vagyunk arra, hogy ismét jót tehettünk, jól és közösen.Ezúton is köszönjük A Metro Kereskedelmi Kft -nek a támogatást és partnereinknek a Heti Betevőnek és a Magyar Vöröskeresztnek, hogy a megfelelő helyekre segítettek eljuttatni a munkánk eredményét! Úgy gondolom ez a megmozdulás most nagyon „Hero -s” volt! A közös munka, a mások problémáján segítés nekünk is  erőt ad és segít a jelenlegi helyzet nehézségeinek a leküzdésében.”- Anek Dóra